Washington DC en dodelijk vermoeid.

16 juli 2018 - Washington D.C., Verenigde Staten

Mijn verhaal van gisteren was nog niet af en ook geen foto's kunnen plaatsen. We waren dodelijk vermoeid. Waren te moe om te eten. Last van de jetlag en de voorgaande nacht veel luiddruchtige mensen en kinderen op de gang van ons hotel zodat we steeds wakker waren plus het al aanwezige slaaptekort van de voorgaande dagen maakten ons tot zombies. Ook de warmte en alle indrukken die je opdoet, het strakke schema, maken dat je brein over kookt. Maar vandaag fris en fruitig om 4.30 na heerlijk te hebben geslapen opgestaan. Koffers staan al buiten de kamer, worden opgehaald en naar de bus gebracht.
Gisteren bezochten we in een 4 uur durende stadstour alle bezienswaardigheden van Washington DC. We begonnen bij the White House, maar Trump was er niet want die zat bij Poetin. Daarna zijn we doorgereden naar de begraafplaats Arlington waar veel miltairen liggen begraven en natuurlijk ook de in 1963 vermoorde president Kennedy en andere familieleden. Heel indrukwekkend om al die gesneuvelde soldaten in lange rijen te zien liggen. Arlington ligt overigens in de staat Virginia.
Vervolgens terug naar Washington waar we het Vietnam monument bezochten. Vervolgens naar het Lincoln monument vanwaaruit je prachtig uitzicht hebt op de Mall, Washington Monument en Capitol. Captol ook bezocht en vervolgens door downtown gereden.
Om 12.15 waren we weer terug in het hotel. Via Google maps een supermarktje opgezocht en wat groceries gehaald. Je betaalt hier echt de hoofdprijs. Bijna 5 dollar voor een half brood. In het hotel is het nog veel duurder. Gisteren zag ik een flesje water voor 3 dollar. In de bus 2 flesjes voor 1 dollar. Wij ontbijten s'ochtend op de kamer heerlijk relaxed. Ik heb geen zin om de hoofdprijs te betalen voor een boterham.
Na de lunch (broodje kaas😋) om 14.00 weer vertrokken voor de volgende excursie ( Bootcamp 😊). Ditmaal naar het landgoed waar good old George Washington heeft gewoond en waar hij ook is overleden : Mount Vernon. Prachtig om te zien. Het huis ligt prachtig op een heuvel met uitzicht op de Potomac river (meneer wist het wel). En als personeel had hij natuurlijk vele slaven in dienst op de plantage. Er liggen veel landerijen rondom en ook hier kun je een dag vertoeven. Wij doen dat in een paar uur. Tot slot nog zijn Tombe bezocht. Zijn vrouw Martha ligt in een tombe naast hem.
Toen was het om 17.00 al weer tijd om terug te keren naar het hotel Embassy Row. Inmiddels 17.45 en een hapje gaan eten bij de Thai. En om 20.00 ging bij ons letterlijk het licht uit😂.

1. Martha Smit:
    16 juli 2018
    Vakantie is vaak vermoeiender dan werken he😀 volgende week is hier in Nederland 40 a 42 graden voorspeld. Blij dat wij het hogerop zoeken. Op dit moment is er brand in de Heemskerkse duinen. Hoop niet dat de gasterij afbrand. Morgen laatste dagje werken en dan eindelijk na 3 jaar ook weer eens zomervakantie. Reageert er verder niemand op je blog? Alleen ik? Zie wel veel reclame tussendoor.
  2. Martha Smit:
    16 juli 2018
    Ja klopt. De reclame is gratis. Als ik die weg wil hebben moet ik er voor betalen.