New Orleans, Voodoo en slaven

21 juli 2018 - New Orleans, Louisiana, Verenigde Staten

Vanmorgen een bezoek gebracht aan de Oak Alley. Een voormalige suikerrietplantage met veel slaven. We krijgen een rondleiding door het huis en krijgen een indruk van het reilen en zeilen van een grote plantage van rond 1840 dus van voor de burgeroorlog. Schrijnend zijn de slavenvertrekken en de verhalen over de behandeling van slaven. Ik had hier ook weer langer willen blijven, maar we moeten ook weer terug en de rit terug naar New Orleans duurt 1.25 uur. We gaan lunchen bij The Court of Two Sisters vlak bij Bourbon street. Warm en koud buffet. Ziet er allemaal top uit. Daarna hebben we vrije tijd.
We gaan de stad in en kijken rond in Voodoo winkeltjes. Ik vind het allemaal maar hokus spokus gedoe wat zeker goed verdient aan de toeristen
Het is 36 graden, maar voelt aan als 44.
We vluchten de St. Pals binnen om af te koelenen.
Bourbon street is een kakofonie van muzikanten. We lopen er gauw doorheen en gaan eten bij de Hard Rock Cafè. We zijn weer zo moe dat we de avond tour die we gepland hadden van 2 uur maar niet doorlaten gaan.
Zo naar bed.

1. Martha Smit:
    22 juli 2018
    Genoeg je rust pakken, je kan toch niet alles zien. Heerlijk relaxt hier aan boord.vannacht paar keer wakker, veel deining van het schip. Wordt hier om 4 uur al weer licht.
  2. Martha Smit:
    22 juli 2018
    Hier gaat om 5.30 de wekker. S'avonds wil je ook nog wel eens wat zien. Om 21.00 is het hier al donker.