North and South, USA 2018

1 juni 2018 - Oegstgeest, Nederland

Over 5 weken begint ons 4 de USA avontuur. We bezoeken de oostkust van de USA en starten in New York, "The Big Apple". De tour zal in totaal 15 dagen duren inclusief heen en terugvlucht. Spannend allemaal. Veel voorbereiding ook; datum prikken, reis boeken, sparen, estaformulier aanvragen, maar vooral veel lezen over de te bezoeken staten, de geschiedenis van Amerika, de onafhankelijkheid, de burgeroorlog en de oorspronkelijke bewoners: de indianen. Onze reizen beginnen meestal als een kapstok waarbij wij ons altijd afvragen: wat willen we dit jaar zien, wat is interessant om te bezoeken en welk gedeelte van de USA is nu aan de beurt. Ruby zoekt altijd de reizen uit en aangezien wij geen auto bezitten maken we altijd gebruik van een verzorgde rondreis met een luxe touringcar. Heerlijk alles aan je ogen voorbij laten trekken en alles is voor je geregeld. Instappen en genieten maar. Het duurt nog even, maar de voorpret is er niet minder om. Nog even geduld.....