Elvisdag-Memphis

19 juli 2018 - Memphis, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag is Elvisdag. We verlaten Nashville en rijden naar de muziekstad Memphis.
Hier brengen we eerst een bezoek aan het Loraine hotel en de plek waar Martin Luther King was vermoord. Vervolgens naar Sun Studio , de belangrijkste opnamestudio van Memphis.
En rond 13.30 zijn we op Gracelwand het huis waar Elvis Presley heeft gewoond. We krijgen een rondleiding. Indrukwekkend, vooral de plek waar hij begraven ligt.
Om 17.00 naar The Guest House at Graceland, ons hotel voor vannacht. Nou die mag er ook zijn. We halen nog ff gauw wat boodschappen en om 19.00 gaat we met de shutlebus naar Bealestreet in Memphis waar het allemaal swingt. Muziek in elk café en op elke straathoek.
De shutle zat om 21.00 vol, zodat we een taxi nemen met 2 andere reisgenoten terug naar het hotel. Kost maar 25 dollar en we delen de kosten.
We zijn wel vreselijk moe. Laat naar bed en vroeg weer op.
Foto's volgen zodra ik tijd en goede wifi verbinding heb.

1. Martha Smit:
    20 juli 2018
    Vanmiddag aangekomen voor overnachting in Bremen. Erg leuke Altstadt. Wij maken het niet zo laat hoor. Na de Mac.Donalds weer naar hotel. Viggo heeft zn eigen kamer voor een nachtje. Morgen naar Kiel voor de overtocht met de boot naar Oslo.Foto,s volgen op Facebook.Prettige vakantie nog.